Jasmine

Life is not measured by the number of breaths we take, but the moments that takes our breath away!

födelsedag,stan,akuten......

Publicerad 2012-10-14 10:07:08 i

Då är vi inne på sista dagen i veckan igen, veckorna går så fort!
Jag har nu hunnit fylla 23, dagens spenderades såhär, först blev de en årliga fikat på blå med svärmor jätte trevligt! :) jonna ho farmor spran iväg en snabbis när vi var klara o tillbaka kom dom men dett jätte stort paket o där i fanns två lyckor som jag gått o sneglat på ett tag gu vad glad jag blev! :) o sen ett litet paket som jonna skulle ge mig men hon gav det till sig själv ist ;) o där i en liten skål sto nog att ha ett värmeljus jätte fin den med :)
 
sen plockad ejag lite hemma o fixade, vid ca 17 kom mina föräldrar hit på middag av dom fick jag två fina orcedeer eller hur de nu stavad ? :) men iaf o sen dixade dom till ljudstystemet så de funkade till vanliga kanaler.
 
en väldigt lyckad i o trevlig födelsedag.
 
Lördagen börjde inte så jätte bra jonna hade kramper i magen till o från helt oregelbundet men tänkte är väl vanligt magknip eller något, eftersom hon vekade bli lite bättre åkti vi in mot stan för var tvungen åka in o få någon titta på våran vagn osv men kramperna höll i sig till o från hela dagen när hon inte hade dom var hon somvanligt och sen helt plötsligt fick hon dom så hon var helt dubbelvikt o slet i kläderna o ville att vi skulle blåsa påå magen för hon hade så ont, kändes jätte jobbigt o vara ganska hjälplös. så ringde 1177 när vi ändå var istan om vi skulle åka in eller inte o de ville dom att vi skulle göra för det kunde vara blindtarmen eller någon annan tarm som det var något fel på.
 
kom in kl 17 satt o väntade väntade väntade väntade o väntade sen fick vi gå in så kollade två styckn jätte trevliga sköterskor feber o pratade med jonna o hennes kanin jonna tyckte dom var lite tokiga som tog febern på kaninen hon bara skratatde på dom var kul o se :) sen fick vi vänta åter igen ute i stora väntrummet hur länge som hällst till slut kom det en som tog oss till ett sånt litet rum o där satt vi i 1,5h! tänk de själva med en 3åring! jonna var helt underbar tack gode gu attt barn har sån fatntasi! en sån doktorstol med hål i vad kul man kan ha med en sån o plastvantar kunde man ha ganska kul med också! när kl bärjade närma sig halv nio kände vi att detta går inte länge jonna mår ju liksom bra nu vi åker hem o blir de igen får vi väl söka igen om inte annat! så jacob gick ut o började leta efter någon att prata med han blev bara ingnorerad var tydligen viktigare att linda förband på sig själva än att ta emot en fråga uch vad tråkiga dom va o sen när dom tittade in liksom så sa dom inte uräkta eller något bara titta in typ o sen stängde.......
men iaf när jacob fick tag i någon sen iaf vid ca kvart i nio kanske så sa han att vi skulle åka hem nu för jonna orkar inte sitta där mer hon mår ju bra då hade läkaren tydligen fått våra papper och var på väg.........
in kommer de in någon pojkspoling som inte såg ut mycket fär världen varken jacob eller jag kände något förtroende för honom alls! men men kollade öronen,hjärta,lunga o kände på jonnas mage när vi fick tvångshålla ner henne på britsen ;/ han sa liksom inget om hur viktigt de är att ge henne mkt vatten eller något eftersom hon är så dålig i magen dessutom eller hur man skulle hålla för att han skulle kunna se... men men iaf så kunde vi åka hem nu för ddet är säkert ett virus i kroppen bara... så vi åkte hem äntligen så hoppas nu att jonna slipper kramperna i magen vad de nu är men säkert med förkylningen att göra.
 
Idag tar vi det lite lungt, får se om vi ska ge oss ut på en liten promenad sen kasnke får se lite...
 
/Jasmine
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmine

Jasmine heter jag o är inne på mitt 20 år i min blogg kan du följa min vardag blandat annat hur mina studier går och även följa hur livet kan förändras på bara några sekunder att man helt plötsligt ska bli mamma.... jag bor i valdemarsvik med min underbara sambo jacob..

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela