Jasmine

Life is not measured by the number of breaths we take, but the moments that takes our breath away!

utveckling..

Publicerad 2011-05-26 23:30:56 i Allmänt


Kan ju berätta lite vad jonna kan nu när hon är 15 månader,

-Började ställa sig upp o gå själv vid valborg
-Kan Kroppsdelar, Mage, Hand ,Ögon, Öra,Mun, Näsa, Fot
-Ge slängpussar med både en hand o båda händerna
-Äta själv med gaffel o dricka ur glas (men kan även spilla)
-Säga Mamma,Pappa,Kisse, Iss (gris), offoff (alltså hund som skäller, buss (puss), Tjaa
-Skakar tydligt på huvudet o menar nej när det är något vi ber om som hon inte vill göra
-Kan hämta lättare saker om vi ber om det
-Rita med kritor
-Ge kramar o pussar på hennes vilkor:)
-Ställer sig vid sin säng om hon vill gå o vila/sova
-Om hon inte får som hon vill lägger hon sig ner på mage o gnäller o snegar sen upp för o se om någon bryr sig



hum är säkert mer saker men det är det ja kommer på nu iaf... bara för o sitta o skriva lite:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmine

Jasmine heter jag o är inne på mitt 20 år i min blogg kan du följa min vardag blandat annat hur mina studier går och även följa hur livet kan förändras på bara några sekunder att man helt plötsligt ska bli mamma.... jag bor i valdemarsvik med min underbara sambo jacob..

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela