Jasmine

Life is not measured by the number of breaths we take, but the moments that takes our breath away!

underbara dagar!

Publicerad 2010-10-22 21:19:27 i Allmänt


dagaro veckorna bara försvinner o helt plötsligt har ja inte skrivit ett inlägg på EVIGHETER!
är ju så att måndagar går vi fortfarande på kyrkis efter de blir de kasnke promenad/fika eller bus här hemma samma sak tisdagar vi går på ÖF (öppna förskolan) onsdagar ibland går vi till öf då men eller så tag jonna o ja en mysdag hemma...... då dom andra av våra vänner går på plask o lek, ja hoppade nämnligen av de tyckte inte de gav så mkt, jonna gillade absolut inte att bada där!! vilket ja kom fram till att hon tycker att de är för kallt i deras pool (tycker ja med brr).

ja så ser mitt liv ut just nu, städar o sköter även hemmet i den mån jag orkar inte alltid de finns insperation eller ork till att hålla det is skick heller men damsugar gör ja ju iaf oftast varje dag då de blir katthår o kattsand o väen rester av kex i köket av en liten trollunge<3

Jonnas framsteg är helt FANTSTISKA man blir såå stolt över henne när hon lär sig nya saker (vilket alla mammor blir hihi)
hon har lärt sig
* sitta själv
* kasa sig fram sittandes
* drar sig frammåt/ålar
* ställer dig gärna upp i badet eller drar sig upp så hon står:)
* idag drog hon sig även från sittandes till ståendes vid ett bord när jag var där o stöttade henne givetvis!
* Kisse/tisse är ett ord som börjar bli tjatit här hemma hihi fast väldigt mys! när hon kallar på katterna  eller kasar efter dom o säger kisse, kisse :)
* hon vet även vad Lampa är o kan vinka (slår med hela armen när man säger kan du vinka?)

ja finns säker mer saker men det är de jag komer på nu iaf :)

o justde när vi var o vägde/mätte på 8månaderskontrollen var hon 68 lång o vägde 7385 o månaden inna  vägde hon 7325 så hon hade inte gått upp som hon skulle men hoppas på att vi är på rätt spår snart igen vilket jag tror eftersom hon numera äter 6mån mat! :) honsom vägrat äta riktig mat jätte länge.....


dagen har bestått av promenad med sara o iza även anna var med jätte trevligt väl hemma igen så kom jonnas farmor en sväng (hämta jultidningar som vi kolla igenom) så drack lite kaffe o lekte med jonna.

annars inte så mkt mer jonna har badat o blivigt laggs nyss lite senare än vanligt men hon somnade en stund vilket inte var så bra så hoppas vi kom rätt i sovtiden iaf :)


nae lite uppdatering iaf nu ska ja fortsätta se idol..



en vääldigt trött bebis, är på väg ut på promenad ( 8/9 -10)




(4/10 -10)

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2010-10-23 00:47:52

Åh vad duktig hon är som gör så mycket framsteg! Viss blir man alldeles rörd av de små nya saker man ser att dem helt plötsligt kan <3

Blir så glad då ja läser ditt inläggg om det! hihi! ha de bra gumms!!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmine

Jasmine heter jag o är inne på mitt 20 år i min blogg kan du följa min vardag blandat annat hur mina studier går och även följa hur livet kan förändras på bara några sekunder att man helt plötsligt ska bli mamma.... jag bor i valdemarsvik med min underbara sambo jacob..

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela