Jasmine

Life is not measured by the number of breaths we take, but the moments that takes our breath away!

ullared, nyåret....:)

Publicerad 2010-01-01 21:26:11 i Allmänt


den 29-30 dec så åkte vi till ullared:).. åkte kl halv sex på morgonen trodde fört inte vi skulle kunna åka för det började låta om däcken men muttrarna skrvades inte ut iaf så vi fortsatte räckte med att bromsa till så slutade det låta.... men fick stanna i ringa rum för det immade igen  hela tiden fungerade inte vilket jag än tryckte på eller ställde in hel konstogt o sen frös det på is på insidan av fönsterna bak hela tiden... var verkligen inte lyckat allt bara gick emot hela tiden men iaf vi kom fram till ullared oskadda men fick stå i bilkö i  över 1h för det hade hänt en olycka två bilar var helt mos o en älg låg i diket uch....


iaf när vi kom dit så hämtade vi nycklarna till huset plockade in allt o sen begav oss till gekås för o shoppa loss, jacob o ja hittade mkt bra saker till bebis bla ett bra köp av en bilbarnstol o massa andra saker ni får se bilder på det i nya lgh sen ist för kan inte ta kort på allt tyvärr:P

kvällen åt vi tacos o spelade kort men gick o la oss vid ca 22-23 skulle jag tro, natten var lång kunde inte sova alls bra pga allt snarkande folk....

dagen efter gick jag upp vid ca halv 7 började packa iordning alla saker o sånt för sen packa bilen.. åt frukost o sen en vända till gekås igen.. handlade denna dagen endast saker till oss eller jacob rättare sagt han fick några skjortor o sånt plock o även hittade vi lite saker till lgh men inte så mkt som jag hoppats på....
gick sen in i dom andra affärerna runt okring o kollade lite även där fynade jag o jacob varsinna skor wagabond blev det iaf, jag ett par bruna stövlar o jacob ett par svarta vanliga skor....

åkte väl från ullared vid 14 skulle jag tro.... stannade i linköping var lite saker där som vi skulle kolla om men gu vad mkt folk det var där hur mkt som hällst! inget emot gekås knappt inget behövde inte köa eller något sånt o inte trängas bland vagnar o folk jätte skönt o vi gick helt själva på morgonen:)....

kom hem vid halv 9 kasnke packade upp alla saker på hela golvet o kolalde vad vi hade fått för allt o sen slappade vi o varavade ned lite o stup i säng......


sov läänge dagen efter hade inte planerat så mkt att göra under dagen gjorde oss mest iordning för vi skulle åka in till stan (norrköping) o gå ljusvandringen... började vid 16 så vi gick där balnd allt folk o kollade men lite lagom kallt skulle haft en scooteroverål!....

kl 20 så åkte vi hem iaf till svärföräldrarna o blev bjudan på 3rätters... för blev det typ som små snittar med svampstruvning i gott:)... sen blev det oxfile o hazelbackspotatis o beasås o efterrätt blev det panacotta.. mkt trevlig kväll iaf öppnade även en fin champange som jacob o lisa fick när dom fyllde 20 o 40 år, var inte så gott iaf:/ (o nej jag drack inte änns ett fullt glas bara smakade) vi gick hem till oss vid ca 02-03 var helt tomt på viken inte en ända människa......

hoppas ni iaf har haft ett gott nyårsfirande det hade iaf jag:) god fortsättning til ler alla....


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmine

Jasmine heter jag o är inne på mitt 20 år i min blogg kan du följa min vardag blandat annat hur mina studier går och även följa hur livet kan förändras på bara några sekunder att man helt plötsligt ska bli mamma.... jag bor i valdemarsvik med min underbara sambo jacob..

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela