Jasmine

Life is not measured by the number of breaths we take, but the moments that takes our breath away!

tjej eller kille?? :)

Publicerad 2010-01-21 12:41:05 i Allmänt



hittade detta på familjeliv.se.. lite kul faktiskt fast man kan ju inte gå efter det men ändå..:)

1. Titta ner

Enklaste sättet är att bara ta en titt söderöver: Är magen låg väntar du en pojke, är magen hög blir det en tjej.

-vet inte vad som räknas med hög eller låg riktigt men den kasnke är låg? hum vet inte...

2. Räkna hjärtslag
Nästa gång barnmorskan lyssnar på din bebis hjärtslag så lyssna lite extra nog på vad hon säger. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta.

-Hjärt slagen har legat på 144 3ggr ,148,140 så en Tjej

3. Godisgris?
Har du fått ett omättligt sug efter surt och salt? Då väntar du en pojke. Om du istället bara måste ha glass var och varannan dag så blir det en flicka.

-nej inget sug efter surt o salt men glass skulle jag kunna leva på iaf nu i slutet:) Tjej

4. Indiansk visdom
Enligt en legend om Maya-indianerna kunde de förutsäga könet på barnet genom moderns ålder. Jämför din ålder det år du blev gravid med årtalet då du blev gravid. Är båda jämna eller udda blir det en flicka, är en jämn och en udda blir det en pojke.

-var 19 när jag vart gravid 2009.. alltså ojämna?  Tjej

5. Fet och finnig
Får du tillbaka din värsta tonårshy under graviditeten med finnar och fet hud? Då ruvar du på en flicka. Enligt myten så stjäl bebisflickan sin mammas skönhet?

-har bättre hud nu än innan.. Kille

6. Ringlekar
Knyt en tråd i en ring, till exempel din vigselring. Låt ringen hänga framför magen. Om ringen snurrar i en cirkel blir det en pojke, om den pendlar fram och tillbaka gömmer sig en flicka i magen.

-Har inte provat..

7. Bosatt över toastolen?
Led du av illamående hela första trimestern - eller kanske fortfarande? Då tyder det på att en liten tjej kommer att titta ut. Slapp du morgonillamående lär det bli en kille.

-hade lite illamående i ca 2v kasnke... Tjej

8. Det hänger på benen
Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.

-nae har inte tjocka o svullna ben är nästan som innan.... Tjej

9. Kolla sängläget
Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka.

-hum jag tycker om o ligga på båda sidorna juh men föredrar vänster... Kille

10. Kinesiska befruktningskalendern
Antik kunskap som sägs kunna förutsäga könet genom att jämföra ditt födelsedatum med datum för befruktningen. Prova själv här!

-här blev det en tjej

Källa: Parenting.com, 9manader.nu



2 st vet jag inte eller inte gjort...
5 st tjej
2 st  kille

får väl se vad de blir lite kul faktiskt:)
Vad tror du det blir?



Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-01-21 12:55:55

Jag tror du får en tjej :) men d är svårt d där.. kan ju bli en kille oxå men ja lägger min "röst" på tjej :) hopaps allt är bra!? puss

Postat av: Livets Diamanter

Publicerad 2010-01-21 12:57:12

Om man kollar på din mage så skulle jag chansa på att det blir en kille men jag tror nog faktiskt att det blir en liten tjej ;)



Spännande :)



Puss på dig <3

Postat av: Tina

Publicerad 2010-01-21 14:15:40

Jag vet att jag gjorde en massa sådana test när jag väntade Toje, nästan allt stämde för en kille förutom hjärtslagen, han hade höga hjärtslag hela tiden..Men jag tror nog att det tittar ut en liten tjeja.

Är allt bra annars då?

Kram Tina

Postat av: Ida

Publicerad 2010-01-21 16:13:04

En tjej såklart ;) haha

Postat av: Petra

Publicerad 2010-01-22 11:20:52

Det tyder ju på Tjej!:) kanske det också blir! Jag testade med och gjorde Flicka eller Kille testet( kinesiska befruktingskalendern) Och mkt tyder på att ja med kommer få en flicka!enligt kalendern får jag det iaf:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmine

Jasmine heter jag o är inne på mitt 20 år i min blogg kan du följa min vardag blandat annat hur mina studier går och även följa hur livet kan förändras på bara några sekunder att man helt plötsligt ska bli mamma.... jag bor i valdemarsvik med min underbara sambo jacob..

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela