Jasmine

Life is not measured by the number of breaths we take, but the moments that takes our breath away!

tacksam...

Publicerad 2010-01-09 22:18:52 i Allmänt


är så tacksam för all hjälp vi har fått idag...

dagen började kl 7 vi gick upp o slängde i oss lite yogurt o packade in katterna i bilen o åkte upp till lgh o lämnade dom där... väl hemma igen så fixade vi lite med att packa ner tvn, o fixade lite där o väntade på jacobs bror albin... dom skruvade isär köksbordet o soffan... sen väntade vi på att lotta skulle komma.. men sen började vi lite smått med att börja bära ut saker som lådor o sånt som tål att stå i snön i väntan på lastbilen som skulle komma vid 11...

vi hann få ut alla saker utan soffan o köksbordet för sparade de till sist så det inte skulle gå sönder eller spricka av kylan för det var ju ändå -18!! fy....

allt gick jätte bra o fort med tanke på att det endast var jacob,albin,lotta som bar alla tunga saker.. o sen tog casber o jag lättare saker o sen kom även mathias o hjälpte till o lasta på allt på lastbilen...:)

allt gick in i lastbilen trodde de skulle bli massa plats över eftersom det var en stoor lastbil men den lyckades vi fylla.. shit vad mkt skit man samlar på sig alltså ända gången man rensar är iaf när man flyttar så lite försvann iaf innan flytten....

ja vet inte riktigt vad kl var när allt var lastat men hade lite problem o komma iväg för växellådan funkade inte helt plötlsigt för oljan hade frysit o sen något med någon slang:/ vet inte men tog iaf ca 1,5 h innan de var fixat o under tiden åkte vi runt o runt viken för vi var tvugna att vara nära med bilen ifall det skulle bli brandlarm då nicklas (svärfar) körde lastbilen kunde åka iväg....

2-halv 3 så packade vi ut tror jag kom massa folk som hjälpte till från ingen stans kändes de som... 2 kompisar till albin o mathias o sen även en granne här så de gick jätte fort att få in allt:) jag stog här uppe o diligerade var alla saker skulle ta vägen, kände att jag inte skulle bära mer ifall jag skulle kunna röra på mig mer ikväll och sen ville dom inte vara med om en tidig förlossning heller dom som var här:)

som tack till alla ville jag bjuda på pizza iaf.. men då ville dom inget ha endel av dom så får skylla sig själva men iaf endel av oss åkte ner o åt o de var gott med mat välbehövligt iaf..

så nu efter de har jacob o jag skruvat ihop sängen o fixat i vardagsrummet sen bara slappat framför tvn för orkade inget mer ikväll o vi behöver ju inte de heller...:)

nu blir det iaf snart stup i säng o ingen klocka ska ställas....!


Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-01-11 10:59:38

Hoppas att ni trivs jättebra i er nya lägenhet!

Pussar <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmine

Jasmine heter jag o är inne på mitt 20 år i min blogg kan du följa min vardag blandat annat hur mina studier går och även följa hur livet kan förändras på bara några sekunder att man helt plötsligt ska bli mamma.... jag bor i valdemarsvik med min underbara sambo jacob..

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela