Jasmine

Life is not measured by the number of breaths we take, but the moments that takes our breath away!

viktnedgång BMI tappa.se viktklubb.se

Publicerad 2009-05-06 14:14:16 i Allmänt

Sitter o kollar lite på olika sidor hur ja ska lägga upp en bra träning hum fast man måste gå med i sidorna så de får ja göra när ja har pengar..

mitt BMI ligger iaf på 23.8 så de är ju normalt men ja trivs ändå inte hur de ser ut så iaf ska ja ge de en chans o se om de funkar o sen skaffa en stekräknare så ja får någon motivatin iaf...

Body Mass Index

\mbox{BMI} = \frac{m}{l^2} = \frac{vikten \ (\mathrm{kg}) }{l\ddot{a}ngden \ \times \ l\ddot{a}ngden \ (\mathrm{m} ^2)} \left[ \frac{kg}{m^2} \right]

En person som väger 75 kg och är 1,80 m lång har alltså ett BMI på

 \frac {75}{1,80 \cdot 1,80} \approx 23 .


BMI-Tabell

Undervikt< 18,4
Normalvikt18,5 - 24,9
Övervikt25 - 29,9
Fetma30 - 39,9
Svår fetma40 >


(man kan inte bara gå efter en siffra man måste även räkna med ålder, muskler osv men de är värt att tänka på iaf.. man ska ju inte svälta sig själv utan göra de på ett hälsosamt sätt om man ska lyckas o de är de jag har tänkt att göra:)

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2009-05-06 14:23:41

Blir deprimerad ju när du vill gå ner i vikt som är såååå smal! =(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmine

Jasmine heter jag o är inne på mitt 20 år i min blogg kan du följa min vardag blandat annat hur mina studier går och även följa hur livet kan förändras på bara några sekunder att man helt plötsligt ska bli mamma.... jag bor i valdemarsvik med min underbara sambo jacob..

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela