Jasmine

Life is not measured by the number of breaths we take, but the moments that takes our breath away!

operation-, o socialdag...

Publicerad 2009-12-22 20:00:12 i Allmänt


idag har julia opererats...
vi gick upp vid ca 8 gjorde oss iordning o katterna var lagon sura o fundersamma varför dom inte fick frukost!
gav iaf winnie hennes frukost när jag lastat julia i transportburen så hon blev lugn iaf....
kom till veterinären o vi pratade lite om operationen o om de var något speciellt innan men de var de inte mer än att dom skulle ta klorna på henne eftersom hon blir så arg varje gång jag gör det så kunde dom lika gärna göra det när hon var sövd....

Tog sen frukost på lilla blå och gick och skrev på kontraktet på den nya lgh:)

vi åkte sen ut till jacobs farbror för o lämna julklappar så dom redan var där ute, vi drack lite kaffe o pratade lite.. fick även lite tips på hur vi kunde lägga upp/sortera våra papper för jag är lite förvvirrad över hur vi ska göra de men nu har vi iaf lite tips på hur man kan göra, och även tyckte han vi var duktiga med våran ekonomi eftersom vi försöker iaf med en bugdet o allt sånt:D

sen var kl så mkt att vi skulle hämta henne o kl var ca 12 kom in o där låg julia helt utlagen hon såg nästan död ut.. operationen hade gått bra o de var fortfarande lite var i livmodern men du slipper vi de iaf... pratade lite om hennes vikt vet, tyckte hon var grovt överviktig men de visste vi redan o vi håller på med lightfoder på henne så de tyckte hon var bra iaf....

åkte hem o lämnade lilla julia hon fick vara instängd i sovrummet för att vara ifred.. så åkte vi vidare till jacobs farmor o farfar o tog en kaffe o macka där med:) sen hade vi saker som skulle slängas så åkte o lånade en kombi vovlo 745 så vi visste att allt skulle få plats.. jag vänta hemma hos svärföräldrarna kollade lite på tv o så hände inte så mkt mer...

åkte tillsist hem låg o myste med julia.. o vick även byta alla lakon o tvätta bäddmadrassen för hon hade kissat på sig stackarn... men nu som först börjar hon gå omkring utan att trilla...winnie går bara runt o fräser på henne hum:/


aja det var min dag iaf... åker till nybro imorgon..


Kommentarer

Postat av: Nanna

Publicerad 2009-12-23 14:38:05

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jasmine

Jasmine heter jag o är inne på mitt 20 år i min blogg kan du följa min vardag blandat annat hur mina studier går och även följa hur livet kan förändras på bara några sekunder att man helt plötsligt ska bli mamma.... jag bor i valdemarsvik med min underbara sambo jacob..

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela